Tornion Vesi on ottanut käyttöön uuden Suomen Vesitieto Oy:n toimittaman asiakastieto- ja laskutusjärjestelmän. Tämä parantaa huomattavasti Tornion Veden kykyä hallita ja seurata vesihuollon palveluita tehokkaasti.
”Vesitieto -palvelun käyttöönotto sujui nopeasti ja vei kaikkiaan vain kolme kuukautta. Olemme viime aikoina kehittäneet prosessejamme mm. tietojen siirrossa vanhasta järjestelmästä Vesitietoon, mikä nopeuttaa merkittävästi käyttöönottoa.” kommentoi johtaja Jouko Luukas Suomen Vesitieto Oy:stä.
Mitä Vesitieto-palvelu tarjoaa?
Vesitieto on moderni järjestelmä, joka on suunniteltu erityisesti vesihuollon tarpeisiin. Sen avulla Tornion Vesi voi:
- Tehostaa asiakaspalvelua ja resurssien käyttöä
- Parantaa etäluettavien mittarien tietojen hyödyntämistä
- Helpottaa vesihuollon infrastruktuurin kunnossapitoa
- Tarjota ajantasaista tietoa asiakkuudesta ja laskutuksesta
Hyödyt asiakkaille
Tornion Veden asiakkaille Vesitieto tarjoaa Vesitili -asiakasportaalin, joka tarjoaa useita etuja:
- Asiakkaan itsepalvelutoiminnot mm. lukemien ilmoitus
- Kulutustietojen, etälukemien ja -hälytysten katselu
- Mahdollisuus seurata vedenkulutusta ja saada tietoa säästötoimenpiteistä
- Tehostettu asiakaspalvelu ja yhteydenotto mahdollisuudet
Tulevaisuuden näkymät
”Vesitieto -järjestelmä kehittyy jatkuvasti ja alkanut yhteistyö antaa meille mahdollisuuden tarjota asiakkaillemme jatkossa entistä parempia vesihuollon palveluita. Esimerkiksi etäluennan tuottamia tietoja voidaan jatkossa hyödyntää laajemmin ja asiakkaille Vesitiliin tuottaa rikkaampia, asiakaskohtaisia sisältöjä. Joka tapauksessa Vesitieto -järjestelmä tulee olemaan keskeinen osa Tornion Veden toimintaa ja sen avulla voimme taata entistä paremmat vesihuollon palvelut kaikille. ” Tiivistää Tornion Vesi Oy:n toimitusjohtaja Juha Ylioinas.